Friday, October 4, 2013

IT'S A DOG WORLD




Shoes Zara, Bag Zara , Black leather shorts Zara, T-shirt Zara, Earrings H&M, Coat Zara






I am preparing to embrace a new adventure: within a month I will move to Abu Dhabi.
I'm excited for the possibility to experience this new culture in the first person! The UAE has had a great development, which mirrors our image of futurism and luxury, but that integrates their traditions and customs in the same way.

I have been running through the thousands of plans and preparations for the trip, lists of what's missing and what I can not forget to bring... I have a month to say goodbye to family, friends, and to all who are part of my daily life. (This is where I thank the creation of Skype and WhatsApp, that allows to take them with me!)


Suddenly I realize: I CAN ONLY CARRY 30kg OF LUGGAGE!
Panic was settled in my life!
I am part of that range of people who brings 100kg of luggage for a week vacation, how am I supposed to start a new phase of my life with 30kg? It's a Dog World ...

*

Preparo-me para abraçar uma nova aventura: dentro de um mês irei mudar-me para Abu Dhabi. 
Entusiasma-me a possibilidade de experimentar na primeira pessoa esta nova cultura! Os Emirados Àrabes Unidos têm tido um desenvolvimento estupendo, que espelha a nossa imagem de futurismo e luxo, mas que integra de igual forma as suas tradições e costumes.

Tenho-me desdobrado entre os milhentos preparativos e planos para a viagem, em listas do que falta organizar e do que não me posso esquecer de levar... Tenho um mês para me despedir da família, dos amigos, de todos os que fazem parte da minha vida diária. (É nesta altura que agradeço a criação do Skype e do WhatsApp que me permite levá-los comigo!!) 

Subitamente apercebo-me: SÓ POSSO LEVAR 30kg DE BAGAGEM!! 
Instalou-se o pânico na minha vida! 
Faço parte daquele leque de pessoas que se faz acompanhar de 100kg de bagagem para umas férias de uma semana, como é que vou fazer para iniciar uma nova etapa da minha vida com 30kg? Mundo cão...







No comments:

Post a Comment